sreda, 30. maj 2012

Bolj ali manj pametni nasveti

Starejši so vedno polni "dobrih" nasvetov za življenje. Takšnih iz lastnih izkušenj. Takšnih, ki so jih kje slišali in se jim zdi pametno, da bi to delili naprej, ker mlajšim je pač potrebno dati kakšen nasvet. Takšnih situacijskih, ko pač nekaj morajo reči in se nasvet zdi kot najbolj primerna stvar. In, kdaj tako mimogrede, dobim tudi sama kakšnega, včasih zelo sarkastičnega (ti vsekakor sodijo prav med situacijske).
Od tistih, naj si pokrijem hrbet, ker bom sicer dobila vnetje ledvic do takšnih, da je potrebno varčevati, saj nikoli ne veš kdaj boš potreboval večjo vsoto denarja, štejem med življenjske nasvete, ki jih kdaj pa kdaj (ali pa kar v veliki večini) ne upoštevamo. Vsi.
Mnenja ljudi, ki nam svetujejo so zelo različna in v družbi dveh oseb lahko dobiš, v istem trenutku, dva različna nasveta o isti zadevi. Ker so izražanje lastnega mnenja o neki stvari. In sama se držim načela, da spoštujem mnenje/nasvet, vendar to še ne pomeni, da ga želim slišati ali upoštevati. Največkrat skozi eno uho notri, skozi drugo ven.

Kakorkoli že, danes sem dobila enega tistih, za katerega ne vem prav dobro kaj naj z njim. Med pogovorom o tem kaj sem počela prejšnji konec tedna. In kaj bom počela v prihajajočem. In naenkrat, z jasnega neba... nasvet - ne kregaj se z dobrim kruhom. Kako prosim? V kakšnem smislu? Sem hitro ugotovila, da leti v smeri partnerskih odnosov. Z vsem spoštovanjem, ki ga imam do osebe, s katero je pogovor potekal, sem si vseeno mislila svoje. Prednost teh "pregovornih" nasvetov je, da so tako široki v svojem pomenu, da si lahko predstavljaš kar si želiš. Sploh, če iz danega konteksta ni povsem jasno na katero področje ali trenutek je bil usmerjen komentar.

Razmišljala sem o tem, kaj vse mi je bilo v modrostih podano v zadnjih nekaj letih (khm, 20 in nekaj) in kaj od tega sem upoštevala ali pač nisem. In dejstva; kako se je upoštevanje ali neupoštevanje končalo.
Ja, takole:

-tista o hrbtu in ledvicah - nikoli nisem upoštevala nasveta zavestno in do danes še nikoli nisem imela vnetja ali kakšnih težav (že trkam na les). Je pa res, da mi vedno bolj godi, če mi je v hrbet lepo toplo in je majica dovolj dolga, da pokrije še mojo zadnjo plat. Mogoče ni zaradi toplote, ampak dejstva, da ne maram razkazovati kože.

-varčuj denar, nikoli ne veš kdaj ga boš potreboval večjo vsoto. Upoštevala. Z največjo zagnanostjo, dokler sem bila študentka. In sem prihranila neko določeno vsoto, ki se je vsak mesec malo povečala in lepo zapolnjevala moj varčevalni račun. Potem sem pa kupila avto, se zaposlila in kar naenkrat... to z varčevanjem ni več izvedljiva zadeva. Ne upoštevam več nasveta. O posledicah trenutno težko kaj zapišem. :)

-ne umivaj si las, ko imaš menstruacijo. Ja, vem, kako prosim? Ta je bil eden boljših. Brez razlage zakaj naj tega ne bi počela. In zakaj naj bi hodila naokrog z umazanimi lasmi nekaj dni. Nisem upoštevala. Za sedaj se še kar dobro držim. Vsaj meni se tako zdi.

-ne poslušaj glasbe preveč naglas (mišljeno je bilo s slušalkami v ušesih). Nisem upoštevala. Danes mi je žal. Čeprav še vedno poslušam glasbo veliko preveč naglas, ker me kar ne izuči, ampak imam pa kar naprej težave z ušesi. Priznam, ne vem ali je to zaradi preveč glasne glasbe ali zaradi tega, ker tako pač je, dejstvo je, da bi mogoče bilo kaj boljše, če bi upoštevala starejše.

-ne sedi na tleh, ko je v imenu meseca črka -r, ker boš dobila volka v rit. Eden mojih najljubših, ker me še danes nasmeji. Nimam pojma kaj pomeni ta volk in kako ga dobiš (razen s sedenjem na tleh), ker ga, kljub neupoštevanju, nisem še uspela zaslediti.

-ne hodi bosa, ker se boš prehladila. Ne razumem tega prepiha, bosih nog in vetra v povezavi s prehladi. Nikoli nisem upoštevala, ker se mi zdi, da za prehlad potrebuješ tudi kakšen bacil ali nekaj, ne samo vetra, mraza in podobno.

-delaj se nedostopno (v zvezi z moškimi). Najbrž ima to kakšno poezavo s tem, da ne bi bila videti, kot da se ponujam ali nekaj v tem smislu. Ampak, drage moje babice, tete in ostale starejše gospe s tem nasvetom... ko ste bile ve mlade, so bili moški moški in ne poženščeni metroseksualci, kot jih je večina danes (se opravičujem tistim, ki niste), da jim je potrebno vsako idejo in željo in sebe poriniti pred nos, da sploh opazijo koga/kaj drugega kot sebe. Nisem popolnoma upoštevala, sem se pa velikokrat delala fino. :)

-ne žvižgaj, ker ti bodo zrastli brki. Še ena zabavna. Saj je verjetno res, da so me želeli le utišati, ker roko na srce, žvižganje res ni moja vrlina, ampak kakšnih silnih brkov niti nimam, kljub temu, da si še vedno občasno žvižgam. So zrastli čisto v mejah normale, po količini žvižganja pa bi morala biti videti kot Rudolf Maister. :))  (tega seveda ne upoštevam kot popolnoma resnega nasveta, ampak ko sem bila otrok se mi je pač zdel smrtno resna zadeva)

-ne se tetovirat, to je za huligane (ali neka podobna nebuloza). Nisem upoštevala, čeprav sem dolgo oklevala. Danes sem (vsaj za sedaj) noro navdušena nad svojim tattoojem in se veselim še kakšnega novega. In tisto, da bom stara babica s tattoojem...pa bom. Brki iz zgornje trditve se bodo verjetno prav lepo podali poleg.


Če bi imela veliko časa, bi lahko napisala 100 in več strani s takšnimi nasveti.
Vem, da so vsi podani dobronamerno - za tistega, ki nasvet da ali tistega, ki naj bi ga upošteval. Kljub temu, da imamo včasih malo slabo vest, če ne upoštevamo kakšnega od njih, ker nam ga da kakšna ljuba oseba, niso pač vsi nasveti popolnoma realni. Veliko jih izvira iz vraž in tradicije, ki pa se, čisto iskreno, spreminja.

Koliko in kdaj jih boste sprejeli in upoštevali sami, je seveda odločitev posameznika. Vendar, moj nasvet... eh, saj se hecam, boste že vedeli kako in kaj. ;)

Ni komentarjev:

Objavite komentar